Minden bizonnyal nem tőlem hallod először, hogy a sportolás jót tesz az egészségednek.

Az tény, hogy az emberi test nem ülőmunkára van tervezve.
A sok ülés megterheli a gerincet, a belső szerveket, és különböző izmok megrövidülnek.
A légzés felületessé válik, a vérkeringés nem lesz megfelelő. Ezek rossz hatással vannak a szervezetedre,
és mivel a legnagyobb szerved a bőröd, így károsan érinti ezt is.

Fontos!

Sporton nem a hivatásos futó heti 10 edzésére gondolok. Itt is fontos, hogy mindig korábbi önmagadhoz mérd a teljesítményed, ne máséhoz.
Ha kezdő vagy kezdő vagy! Na és?

Még fontosabb!

Fő a fokozatosság! Ne hajszold bele magad olyanba, amit nem tudsz teljesíteni.
Lassan szoktasd magad hozzá a mozgáshoz, fokozatosan növeld a mennyiséget. Így nem megy el a kedved a második héten.
Légy kitartó, ha nincs kedved hozzá, tedd fel magadnak a kérdést: „Miért is csinálom ezt?”.

Már fél óra sétával többet tettél az egészségedért annál, aki a TV előtt ül. 😊
Heti 3 könnyű edzéssel már látványos eredményt érhetsz el.

Mindent bele!

Megéri!

Mikroszkópikus szinten akár huszonöt évvel fiatalabbnak látszik a rendszeresen mozgók bőre biológiai koruknál,
derül ki a kanadai McMaster Egyetem tanulmányából.

Senki se szereti, ha élettelen, fakó az arca, és a narancsbőrről se nyilatkozta még azt senki, hogy szereti.
Ugye, hogy heti két óra nem sok azért, hogy jobban érezd magad a bőrödben?

woman

Teljesen megváltozik a bőröd!

A sport hatására bőröd, körmöd és hajad is megszépül.
A légzés és a vérkeringés fokozódásának köszönhetően több méreganyag távozik a sejtekből,
és több tápanyag jut hozzájuk, így gyorsabb lesz a regeneráció. A végeredmény feszesebb és kisimult bőr.

Öregedésgátló hatás

A sport segíti a kortizol hormon termelődését, melynek öregedésgátló hatása van a szervezetben, plusz endorfin is termelődik közben,
mely aktiválja az antioxidánsokat. Így fokozódik a kollagéntermelődés a szervezetedben, ami mint tudjuk, bőrünk tartóoszlopaként működik.
A végeredmény: tovább maradsz ruganyos és ráncmentes. 😊

Viszlát szemkörnyéki karika!

A fokozott vérkeringéssel távoznak a lerakódott salakanyagok, ezáltal halványulnak a szem körüli karikák.

Ezek a lerakódott salakanyagok felelősek a narancsbőr kialakulásáért is, azaz a mozgásnak köszönhetően a narancsbőr is csökken.

Egy kis extra segítségként használd Narancsbőr elleni testápolónkat, melyet ha sportolás előtt bemasszírozol a problémás területekre, még hatékonyabban fejti ki hatását. A narancsbőr kialakulásáról és kezeléséről már részletesen írtunk >>itt<<.

eye

Méregtelenítés

Az izzadással is sok méreganyag távozik a szervezetedből, így szinte felér egy méregtelenítő kúrával. A rendszeresen sportolóknál megfigyelték, hogy csökkennek a pattanások és a mitesszerek száma. Sport előtt és után mindig tisztítsd meg az arcod!

Az izom tartást ad

A bőr az izmokkal kapcsolódik a csontokhoz. Így, ha fejleszted azokat, a tartása is jobb lesz. A megereszkedett bőr elsőszámú ellensége a sport. Nem csak erősebb leszel, hanem simább is. 😊

Jó közérzet, energikus esték

A sportnak stresszcsökkentő hatása is van, így nem csak jó lesz a közérzeted, de közvetetten ez is pozitív hatással van a bőrödre, ugyanis a stressz felgyorsítja az öregedési folyamatokat. Ne idegeskedj annyit, fő a pozitív hozzáállás és sportolj! 😀

Energiaszinted ugrásszerűen megnő, így nem leszel olyan fáradékony, nem fogsz már este 8-kor az ágyad után imádkozni.

buli

Viszérprobléma múlt időben

A sport kiváló a lábdagadás, és a viszerek megelőzésére. Akkor se kell kétségbe esned ha már fennáll a probléma, hisz a tünetek a sport hatására csökkenni fognak.

Mennyi időt fordíts edzésre?

Ajánlom, hogy minimum heti háromszor fél órát szánj rá. Ahogy már írtam, a séta is sokat számít. Fél óra séta vagy lassú kocogás nem nagy ár az egészségünkért. Válassz olyat, amit szívesen csinálsz. Én például futok, kondizok, biciklizek és úszok. Persze nem egyszerre, attól függ, mikor melyikhez van kedvem, és hogy milyen az időjárás. Fontos! Egy hétre előre tervezd el, hogy mit fogsz csinálni, és alakítsd úgy a napjaidat, hogy mindig tudd magad ehhez a tervhez tartani.

Kényelmes megoldás ha veszel egy jógamatracot, felcsapod a laptopot, és rákeresel a Youtube-on valamilyen tornára.

A pihenőnapok fontossága

Ne vidd túlzásba az edzést, a regeneráció is ugyanolyan fontos, mint a mozgás. Ha fájdalmat érzel valahol, akkor pihentesd. Az izomláz nem számít! 😛 A regeneráció meggyorsításához használhatod a bio K1rály sportkrémünket, melynek összetevői csökkentik a fájdalmat, és ellazítják az izmaidat.

Edzés után fordíts időt egy kis nyújtásra is.

Jótanácsok:

– Edzés előtt távolítsd el a sminket. Ha nincs rajtad smink, akkor is mosd meg arctisztító habbal vagy töröld át, hogy a nap folyamán keletkezett faggyú és kosz ne tömítse el a pórusaidat. Fel is frissülsz tőle.

– A hajgumit ne hagyd otthon. Kényelmesebb sportolni összefogott hajjal.

– Sportolás közben ne nyúlj az arcodhoz, főleg, ha konditerembe jársz és mások által használt dolgokhoz is hozzáérsz.

– A sportolás végeztével moss kezet, minél előbb tusolj le, és vegyél tiszta, száraz ruhát. Ezek a lepések segítenek megelőzni a kórokozók elszaporodását, és bőröd is megfelelően tud lélegezni.

– A sport alatt fokozottan figyelj oda a légzésedre, így növelheted a teljesítményedet, és fokozhatod az oxigénellátást. A megfelelő légzésről részletesen itt írtunk: “Bőröd kívülről és belülről is lélegzik”  Katt!

talking

Mint látod, a sportnak rengeteg pozitív hatása van. Szerintem megéri heti két órát ebbe fektetned.

Egy kis fogyás rögtön mosolyt szül az arcodra. Formásabb lesz az alakod, feszesebb lesz a bőröd, a narancsbőr is eltűnik, így önbizalmad a tetőfokára hág.

Rajta, kezdd el még ma!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg az ismerőseiddel!

Magister – Egészséges kozmetikum

  1. Viktor