Nyáron még a csapból is az folyik, hogy igyál megfelelő mennyiségű folyadékot,
sokan mégsem figyelnek oda erre.

 

Pedig sok egészségügyi problémát okozhat, ha nem figyelsz oda erre, és az egészségügyi kellemetlenségek mellett a bőrödön is meg fog látszani.

Szervezeted körülbelül 70%-a víz, így már kis veszteség is érezhető változásokat eredményez.

 

A dehidratáltság jelei lehetnek:

  • Fejfájás (Olvastam egy tanulmányt, melyben azt írták, hogy a fejfájások 90%-ának oka a kevés folyadékfogyasztás.)
  • Fáradtság
  • Koncentrációs zavar
  • Száraz száj (kellemetlen szájszag)
  • Magas pulzus, alacsony vérnyomás
  • Izomgörcsök
  • !Száraz bőr, kicserepesedett ajkak!

 

Már ezek elkerülése végett érdemes figyelni arra, hogy eleget igyál!

 

 

Mennyi az elég?

 

10 testsúly kilogrammonként 0,4 deciliter vizet javasolnak az orvosok normál hőmérséklet esetén, ami 24 fok.

Kánikulában a verejtékezés növekedésével növelni kell a folyadék mennyiségét is.

 

Ez azt jelenti, hogy átlagosan egy 60 kilogramm testsúllyal rendelkező nőnek,
körülbelül 2,4 liter a napi ajánlott folyadékmennyiség. Ez melegben lehet 1 literrel is több.

 

Ezt a mennyiséget a nap folyamán egyenlően szétosztva kell meginni,
és beleszámítanak a vízben gazdag gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is.

 

Először a bőröd szárad ki

Már alacsony dehidratáció esetén elkezd a szervezet spórolni, és először a nem létfontosságú szervektől vonja el a vizet,
ilyen például a bőröd.

Ennek következtében bőröd szárazzá válik és sérülékenyebb lesz.
A kellemetlen érzés mellett fontos megjegyezni, hogy a száraz bőr hamarabb ráncosodik.
Valamint a szétrepedezett ajak a dehidratáció gyakori jele.

Az arc krémezése és az ajak balzsamozása mellett ezért fontos,
hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyassz.

 

Kérlek, egészséged és bőröd védelmében fogyassz megfelelő mennyiségű folyadékot.
Köszönöm! 😊

 

Magister – Egészséges kozmetikumok