A narancsbőr nem egyenlő az elhízással, pontosabban a narancsbőr nem csupán zsírszövet. A női nem tagjai kortól és testsúlytól függetlenül találkozhatnak ezzel a jelenséggel.

Egy kis odafigyeléssel, könnyedén kezelheted, és kordában tarthatod. Segítünk!

 

Mi is az a narancsbőr?

A cellulit anatómiai és funkcionális elváltozások együttese, melyben többféle szövet is szerepet játszik. A zsírszövet módosulásának, valamint a perifériás vénás és nyirokrendszer zavarának tudható be. Elsődleges okozója a vénás keringés pangása.

A nyirokrendszer felel azért, hogy a szöveteket megtisztítsa a toxikus anyagoktól. Ez a vérkeringéssel együtt felel azért, hogy ne halmozódjanak fel a salakanyagok a szervezetünkben. Ha ezek nem működnek megfelelően, nem lesz megfelelő a bőr anyagcseréje, így salakanyagban gazdag vér pang a vénákban, melynek következtében megváltoznak a szövetek anyagcsere folyamatai, így degeneratív elváltozás keletkezik. Ennek a külső, látványos jele a narancshéjhoz hasonló bőrfelszín.

 

Mi okozza a vérkeringés pangását?

A rossz, rendszertelen táplálkozási szokás, a zsírban és kalóriában gazdag tápanyagbevitel csak a kezdet. Ha ez mozgásszegény életmóddal párosul, kész is az instant narancsbőr. Kialakulásához hozzájárul még a túlzott alkoholfogyasztás, a dohányzás és a stressz is.

Azaz, a 21. század derekán az elkényelmesedett városlakóknak minden körülmény adott a narancsbőr kialakulásához. ☹ Tegyünk ellene!

 

Mit tehetsz ellene?

Ami a narancsbőr ellen jó, valójában a teljes testednek, szervezetednek, és az egészségednek is jó. Így egész életedre nézve pozitív, ha a következő sorokban szereplő dolgokra odafigyelsz. Azonban ne ess át a ló túlsó oldalára, minden nap egy kicsit tegyél, így nem lesz megterhelő a számodra, és nem megy el a kedved az első héten.

elszánt

 

Minőségi étel

Legelső és legfontosabb a narancsbőr megelőzésében és kezelésében a kiegyensúlyozott étrend. Ne kezdj drasztikus fogyókúrába, csupán csökkentsd a mennyiséget és figyelj oda az étel minőségre.

Csökkentsd a cukor és a fehér liszt mennyiségét, a gyorsétkezdéket messziről kerüld el (max havi egy! :)) , a félkész/kész ételeket hagyd a boltok polcain, mert sok sót, tartósítószereket, aromákat, és színezőanyagokat tartalmaznak. Ezek nem csak segítik a narancsbőr kialakulását, de nem jók a szervezetednek sem, de ezt Te már tudod, azért használsz natúrkozmetikumot, mely nem tartalmaz ilyen sok trutyit. 😊

Növeld a friss zöldség és gyümölcs fogyasztását, a napi élelmed legalább fele zöldség és gyümölcs legyen.

Naponta minimum 4-szer egyél, keveset. Tízóraira és uzsonnára is egyél egy kis gyümölcsöt. Este pedig a kulcsszó a mérték. Nem azt mondom, hogy két falat salátát egyél, sőt, de ne edd magad degeszre. Fontos a reggeli is! Sokan, akik arra panaszkodnak, hogy nem tudnak reggelizni, épp azért nem tudnak, mert este túl sokat esznek.

étel

 

Az emberi test kb. 80%-a víz, így sok kell belőle!

Nem csak kívülről, hanem belülről is szükséges hidratálnunk a szervezetünket.

Testsúlytól és időjárástól is függ, de igyál legalább 2,5 liter vizet naponta, egyenletesen szétosztva. Azokon a napokon, mikor sportolsz, tegyél hozzá még egy litert.

A gyümölcsfogyasztás is sok vizet juttat a szervezetünkbe, mivel ezek nagy része is víz, és sok értékes rostot és vitamint is tartalmaznak pluszban.

 

Sportolj a narancsbőr ellen, sportolj az egészségesebb életért!

A sport fokozza a vérkeringésedet, beindítja a légzésed, így nem csak a tested zsírindexe fog csökkenni, hanem a narancsbőr kialakulásáért felelős méreganyagok is kiürülnek a szövetekből.

Ne gondolj rögtön a 40 fokban két órát edző top atlétára, aki másnap nem tud kikelni az izomláztól az ágyból.

Mindig saját magadhoz mérd a teljesítményed, ne máséhoz!

Egy ökölszabály létezik, heti 3-szor mozogj! Érdemes aerób jellegű edzést végezni, ami nem csak a zsírégetésben segít neked, hanem fokozza a vér- és nyirok keringést is. Aerób a gyaloglás, futás, úszás, kerékpározás.

Erőnlétedtől függően válassz sportot és időtartamot is. Összefoglalva, kezdd mindig 10 perc bemelegítéssel. Ha most kezded a sportolást, akkor fél órát műveld a választott sportot, és ha nem bírod, akkor nyugodtan lassíts vagy állj meg. Ez nem szégyen! Már ezzel többet tettél annál, mint aki a kedvenc sorozatát nézi a kanapén.

A sportról írunk nemsokára részletesen, mivel nem csak az egészségnek és a narancsbőrnek tesz jót, hanem kiváló hatással van a bőrödre is! 😊

sport

 

Sport előtt használd a vegyszermentes narancsbőr elleni testápolónkat, ami nagy segítségedre lesz, részletek a cikk második részében. Izomláz és fájdalmak ellen pedig használd a regeneráló K1rály Sportkrémet.

narancsbőr elleni testápoló

Vége az első résznek.

A második részben is sok hasznos tanácsot találsz, melyek megkönnyítik a narancsbőr elleni küzdelmet. Mivel fokozhatod a hatást, mennyire fontos a légzés, és mik lehetnek még a segítségedre? >>Olvasd el a második részben!<<

 

Magister Budapest – Budapest, Lurdy Ház földszint

Nyitva a hét minden napján

  1. Viktor